FAQ
Spørgsmål og svar vedr. mad, levering, service, priser og aftale
Herunder har du mulighed for at se de oftest stillede spørgsmål ifm. en frokostordning hos able®. Hvis du efter at have læst nedenstående stadig sidder tilbage med ubesvarede spørgsmål, så tøv ikke med at kontakte vores customer care på enten telefon eller mail.
Hvad er det mindste antal kuverter man kan bestille?
Om I er 5 eller 1.000 er I velkomne hos able®. Du kan nemlig bestille helt ned til bestille ned til 5 kuverter.
Hvor kan jeg se jeres køkkener?
På vores hjemmeside under køkkener kan du se dem alle. Du kan se deres frokostmenuer, og på enkelte af dem se en video og få et helt tæt indblik i folkene bag gryderne. Klik her for at gå til køkkener.
Hvordan og hvor ofte kan man skifte køkken?
At skifte køkken er bare et opkald, en email eller et klik væk. Tag fat i en af vores kollegaer i Customer Joy, eller Customer Care. Fristen for køkkenskift er blot løbende uge + en uge i forvejen.
Hvordan skifter jeg køkken?
Du kan altid skifte til et andet køkken. Kontakt din faste kontaktperson, eller ring til vores Customer Care for at høre mere om dine muligheder. Vi sørger selvfølgelig for alt det praktiske, og hjælper til med at finde det helt rigtige køkken til jer.
Hvordan fungerer jeres ratingsystem?
Hver dag har man som frokostspisende mulighed for at bedømme frokosten. Det giver os indblik i om køkkenet rammer dig og dine kollegers smagsløg samt om alt er som det skal være. Skulle vi blive opmærksomme på at der opstår utilfredshed blandt kollegerne, vil din faste kontaktperson proaktivt tage fat i dig som frokostansvarlig og rette op og få løst problemet.
Som frokostansvarlig har du mulighed for, at give en mere detaljeret feedback på ugens frokost hver fredag. Her kan du bedømme alt fra varm ret, salat og kage til den service du får fra os i able, og om chaufføren har leveret frokosten til tiden. For hver 30 besvarelser siger vi tak for hjælpen med en lille gave.
Hvor sent kan jeg ændre antal af kuverter?
Frem til hverdagen før kl. 12.00 kan du frit skrue op og ned på antallet af kuverter med fem stk. Skulle du have større ændringer eller ønsker at afbestille frokosten helt skal det ske senest kl. 12.00 tre hverdage forinden. På den måde hjælper vi køkkenerne med at kunne planlægge indkøb og bemanding bedre, og begrænse madspild.
Hvor længe kan maden holde sig?
Frokosten kan som udgangspunkt holde sig i 3 timer efter den forlader køkkenet ca. kl. 10.00. Det er det, man kalder 3-timers reglen.
– For kolde retter træder reglen i kraft i det øjeblik de tages ud af kølerummet.
– For varme retter begynder de 3 timer, når rettens kernetemperatur kommer under 65 grader. Da det er svært at måle kernetemperaturen på de varme retter under hele transporten, går man som udgangspunkt ud fra, at det sker, når frokosten forlader køkkenet.
Hvad betyder de tal og bogstaver, der står i parantes på en del af menuerne?
Nogle køkkener markerer deres menuer med de mest almindelige allergener. Det er fx:
1. Gluten
2. Krebsdyr
3. Æg
6. Soja
7. Laktose
8. Nødder
S. Svinekød
Har du spørgsmål omkring øvrige allergene ingredienser i dagens menu kan du kontakte os på care@able.dk eller telefon 39 20 97 00.
Tager I hensyn til særlige behov som f.eks. allergier og lignende?
Der skal være noget for enhver smag – og for et hvert behov. Derfor kan man ned til hver enkelt kuvert bestille en alternativ varm ret, der er tilpasset religiøse hensyn eller de mest almindelige allergier.
Kan I hjælpe med mere end bare frokosten?
Når du modtager frokost fra able® får du også adgang til vores madunivers, hvor du kan finde alt fra frisk frugt, snacks, juices og meget meget mere. Vores køkkener hjælper desuden gerne på særlige begivenheder med morgenmad, sandwiches, drikkevarer, platter, aftensmad og, ikke mindst, snacks.
Kan man prøve jer uden at forpligte sig?
Ja, og du er velkommen til at få en helt uforpligtende smagsprøve på hvad det vil sige at modtage frokost fra able®. Du er hjertelig velkommen til at ringe til os for at høre mere, eller bestille et tilbud med det samme!
Hvad koster en frokostordning?
Hos os koster frokosten det samme, som når du handler direkte hos køkkenet. Hos os er det bare nemt og hurtigt at skifte til en ny leverandør.
Er du nysgerrig efter hvad frokosten ca. koster, så kan du få en prisidé her.
Hvorfor er alle priserne på jeres hjemmeside ekskl. moms?
Der er fuldt fradrag på hele momsbeløbet når frokostordningen leveres fra en ekstern leverandør som able®. Derfor er alle priser på able.dk oplyst eksklusiv moms. Du kan læse mere om beskatning af en frokostordning her.
Hvor sent kan vi afbestille?
Hverdagen før senest kl. 12.00:
Ændringer på max +/- 5 kuverter (+/- 10 ved kunder over 40 kuverter)
3 hverdage før senest kl. 12.00:
Større ændringer og afbestilling af frokosten.
Hel mellemliggende uge:
Køkkenskift
Hvordan ændrer jeg min bestilling?
Du kan nemt selv ændre din bestilling i vores kundeunivers.
Er du fortsat i tvivl, skal du endelig blot ringe til os, eller sende os en mail. Så hjælper vi gerne med at justere din bestilling.
Hvor tit kan jeg skifte køkken?
I kan skifte køkken, så ofte I har lyst, vi skal bare vide det med minimum 1 mellemliggende uges varsel.
Hvad koster det at skifte køkken?
Det er gratis at skifte mellem vores køkkener, og du betaler altid den samme pris for maden hos os, som hvis du handlede direkte med køkkenet.
Vær opmærksom på at vi opkræver en ekstra levering i forbindelse med køkkenskift. Det gør vi for at hente servicen tilbage til det køkken, som du skifter fra.